SBTRKT - Wonder Where We Land (2014)
Признавам, че напоследък тук стана малко животинско, но нямаше как да пропусна възхитителната анонимност, която отличава и този рилийз на SBTRK и е запазена марка на тайнствения артист от ден първи. Не съм чувал някой да е видял Аарън Джероум без африканската му маска с брада от сплетена слама (чак да се чудиш откъде намира слама в урбанистичното гъмжило на Лондон). Животът на този скромен труженик протича между домашното му студио и офисите на Young Turks - подлейбъл за по-радикалните артисти на XL Recordings, както личи и от името (младотурците са реформаторско движение, което в началото на 20 в. си навива на пръста да свали от трона султан Абдул Хамид II и, кажи-речи, успява).
Това му е вторият албум (след успешния едноименен от 2011-а), който отново съчетава маса стилове, харесвани от днешните разглезени и интровертни хлапета: дъбстеп, геридж, броукън бийт, UK bass. В този смисъл, SBTRK се опитва да бъде новия Portishead, правейки мрачна електроника за хора, които не можеш да завлечеш в клуба и посмъртно. Това, за жалост, не му се е получило изцяло: странното рапиране идва в повече, интерлюдийките Day 1 и Day 5 са излишни, а Каролин Полачек изобщо не знае къде се намира при гостуването й в Look Away, записано не в студио, а сред тревите на остров Осей в Есекс, който е голям горе-долу колкото площадката пред блока. Но има и готини "пиеси" - напр. New Dorp. New York. с неповторимия гласец на Езра Кьониг от Vampire Weekend и дузина каламбури с уау-ефект (gargoyles gargling oil...)
Обложката е лъскава и очебийна - няма как да подминеш това агресивно червено и футуристичната ръка. Заедно с диска получавате стикер и плакат на "съществото", създадено от самия Джероум и потайния му сътрудник, нарекъл се A Hidden Place. То е напрегнато, защото ще се спуска по ръката и не знае къде ще се приземи. Ясно.
Fun fact: Темерутщината на SBTRKT достига своя връх на фестивала Bestival, когато смутен от всички тези различни лица, младежът раздава 2000 предварително изработени маски на хората от предните редове. Problem solved.
Това му е вторият албум (след успешния едноименен от 2011-а), който отново съчетава маса стилове, харесвани от днешните разглезени и интровертни хлапета: дъбстеп, геридж, броукън бийт, UK bass. В този смисъл, SBTRK се опитва да бъде новия Portishead, правейки мрачна електроника за хора, които не можеш да завлечеш в клуба и посмъртно. Това, за жалост, не му се е получило изцяло: странното рапиране идва в повече, интерлюдийките Day 1 и Day 5 са излишни, а Каролин Полачек изобщо не знае къде се намира при гостуването й в Look Away, записано не в студио, а сред тревите на остров Осей в Есекс, който е голям горе-долу колкото площадката пред блока. Но има и готини "пиеси" - напр. New Dorp. New York. с неповторимия гласец на Езра Кьониг от Vampire Weekend и дузина каламбури с уау-ефект (gargoyles gargling oil...)
Обложката е лъскава и очебийна - няма как да подминеш това агресивно червено и футуристичната ръка. Заедно с диска получавате стикер и плакат на "съществото", създадено от самия Джероум и потайния му сътрудник, нарекъл се A Hidden Place. То е напрегнато, защото ще се спуска по ръката и не знае къде ще се приземи. Ясно.
Fun fact: Темерутщината на SBTRKT достига своя връх на фестивала Bestival, когато смутен от всички тези различни лица, младежът раздава 2000 предварително изработени маски на хората от предните редове. Problem solved.
Няма коментари:
Публикуване на коментар