Candlemass - Nightfall (1987)
Легендарно е неговото прослушване за вокалист, направено по телефона от шефа на бандата Лейф Едлинг, който сигурно е държал слушалката на метър от слуховите си органи, за да не бъде отнесен. И ако зверският оперен глас на Месая Марколин не е бил достатъчно убедителен, то видът му на разгневен монах положително му е осигурил позицията. Във всеки случай, този състав на Candlemass прави чудеса в скандинавския метъл през следващите няколко години с мегадобрите Ancient Dreams (1988) и Tales of Creation (1989). Все пак, началото е поставено от Nightfall, съчетал за първи път тежките рифове на Матс Бьоркман, вибратото на Марколин и традиционните за стила религиозно-философски теми. Заглавията са от сорта на "Кладенецът на душите", "Самарянин", "Тъмни са воалите на смъртта", а всички парчета са композирани от басиста Едлинг с изключение на Marche Funebre, което, разбира се, е на Фредерик Шопен. И тъй като темата и без туй е за залеза на живота, по идея на Марколин групата избира за обложка на албума детайл от картината на Томас Коул (1801-1848) Старост. Тук трябва да вметна, че това е част от цикъла Voyage of Life, който повлияният от идеите на романтизма художник рисува през 1842-а. В него влизат още творбите Детство, Младост и Зрелост - все алегории за етапите, които човек преминава преди ангелът да му посочи вратата. | Българската следа |

Ами бравос, бравос. Кендълмес биват. Стара, утвърдена група... Слушах ги навремето... Ще имат участие това лято в Каварна. Няма да ги гледам, но похвално за статията. Радвам се, когато пишеш за метълец... :)
ОтговорИзтриване